Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Kereskedelem és marketing alapképzési szak

Miért a Kereskedelem és marketing szak?

Ha szeretnéd az üzleti és gazdasági élet kreatívabb oldalát, a termékek és szolgáltatások piacra vitelének folyamatát megismerni, érdekelnek a fogyasztói szokások és trendek, izgalmas piackutatási feladatokban szeretnél részt venni, nyitott vagy a kommunikációra és szeretnéd megérteni a vásárlási döntések folyamatát, akkor a kereskedelem és marketing szakon a helyed!

A Kereskedelmi és marketing képzés választása kiváló lehet számodra, ha érdeklődsz és elkötelezettnek érzed magad a termékek és szolgáltatások piaci bevezetésének, marketingstratégiai, marketingkommunikációs, értékesítési, valamint áruforgalmi folyamatainak, a fenntartható fogyasztásnak, s nem utolsó sorban a fogyasztói tendenciáknak a mélyebb megismerésére.

Kereskedelem és marketing szakos hallgatóként magas szintű szakmai tudással rendelkező oktatók és vállalati szakemberek segítenek abban, hogy az elméleti ismereteket a gyakorlatban, az aktuális gazdasági helyzetnek megfelelően tudd alkalmazni. Számos vállalatlátogatás során további értékes tapasztalatokra tehetsz szert.

Mit tanulhatsz a Kereskedelem és marketing szakon?

A közgazdasági alapozó tantárgyak mellett a kereskedelem és marketing szakon megismerheted a különböző tudományterületek egymásra épülését, a gazdaság területeinek összekapcsolódását, a környezet befolyásoló szerepét és a fenntarthatóság gyakorlatban történő megvalósulását. A menedzsment területen belül kiemelt hangsúlyt kapnak a szervezetek felépítésével, kultúrájával, illetve a vállalkozások alapításával, a vezetés és szervezés módszertanaival, a motivációs elméletekkel kapcsolatos kérdések. A pénzügyi kérdéskörben a számviteli és pénzügyi alapismeretekkel és a pénzügyi kultúrához kapcsolódó információkkal gazdagíthatod tudásodat. A specifikus tantárgyak magukban foglalják a fogyasztói igények megismerését, a fogyasztói szokások változását, a különböző célú kutatások megszervezését és lebonyolítását, a marketingstratégiák kidolgozását termékekre és szolgáltatásokra, a marketingkommunikációs tevékenységek tervezését, az e-kereskedelem lehetőségeit, a médiapiac működésének, valamint a médiafogyasztási szokásoknak a feltárását.

Továbbtanulás és karrier lehetőségek

A Kereskedelem és marketing végzettség megszerzésével lehetőséged nyílik marketing, kereskedelem, értékesítés, online marketing, reklám, PR, kommunikáció és vevőszolgálati területen elhelyezkedni. Nemcsak multinacionális vállalkozásoknál, hanem akár a saját vagy a családi vállalkozásban is hasznosíthatod a megszerzett tudást, kidolgozva például a marketingstratégiát és meghatározva azokat a marketingeszközöket, melyek a leginkább illeszkednek a vállalkozás profiljához. Ha a képzés elvégzése után továbbra is az egyetemi élet részese szeretnél maradni és még több tudást szerezni, tanulj tovább a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Karának MA képzésén!

Felvételi információk

Felvételi időszakban a felvételi információk a felvi.hu oldalon érhetőek el, illetve megtekinthetőek itt.

Cikk nyomtatása E-mail