A pénzügyi tudatosságra nevelés mindig is fontos szempont volt a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar életében. Az egyetem 2022 januárjában a Pénzügyminisztérium támogatásával indította első oktatósorozatát a TikTokon, a középiskolás korosztály pénzügyi ismereteinek bővítése érdekében. 2023. januárjában már a második videósorozatot zárták a készítők.
Három város hét iskoláját látogatta meg a Soproni Egyetem „Okosan a pénzzel!” road showja, melyhez a szakmai hátteret természetesen az egyetem Közgazdaságtudományi Kara biztosította. A kriptovaluták, az adózás, a pazarlás, a szerencsejáték, az infláció és a hitelezés egyes kérdéseire világítottak rá a készítők a témához kapcsolódó kvízjátékok keretében, melyből aztán rövid zenés videók készültek a TikTok közösségi média platformra. A kvízjátékok résztvevőit pedig ajándékcsomaggal jutalmazta az Egyetem. Az első videósorozatban megismert főszereplő, Horváth Kata, az Egyetem III. éves közgazdász hallgatója ezúttal kvízmesteri szerepben mutatkozott be.
„Elsőre talán meglepő lehet, de a TikToktól nem idegen a hasznos tudás átadása. Mi több, 2020 májusában a TikTok elindította a „LearnOnTikTok” („tanulj a TikTokon”) programot, amely az ismeretek elsajátítását megkönnyítő oktatóvideók készítését szorgalmazta a COVID-19 lezárások idején. Ezen videók megalkotói különböző tudományterületek szakemberei, akik megosztják tudásukat a TikTokon a platform közösségével. A kampány egyébként igencsak népszerűnek mondható, a #learnontiktok hashtaggel ellátott videók 2023 januárjában csaknem 490 milliárd megtekintésnél járnak globálisan. A hashtaghez kapcsolódó témák pedig igencsak változatosak: a kémia kísérletektől kezdve, főzési receptek, egészségügyi tippek, nyelvtanulás vagy akár origami figurák készítése is megtalálható a palettán.” - mondta el Dr. Pirger Tamás, a Soproni Egyetem adjunktusa, a kampány intézményi koordinátora
A Soproni Egyetem pénzügyi tudatosság videóinál a készítők természetesen törekedtek a platformra jellemző, aktuális trendzenék alkalmazására, valamint a könnyed, laza hangvételre és stílusra annak érdekében, hogy a szakmai ismeretek átadásán túl, az elkészített tartalmak szórakoztassák is a felhasználókat. Az egyetem csatornája egyébként messze a legnépszerűbb a hazai felsőoktatási intézmények mezőnyében. A Soproni Egyetem legfelkapottabb videóját már több mint 8 millióan látták, a lájkok száma pedig idén túllépte a félmilliót az oldalon.
Fotón: a soproni Berzsenyi Gimnázium kvízjátékosai az ajándékcsomagokkal. A téma a pazarlás, a fenntarthatóság és a tudatos vásárlás volt ebben az iskolában. Baloldalon Horváth Kata a kvízgömbökkel. (azokban voltak a kérdések)
Kapcsolódó elérhetőségek
Kapcsolódó tartalmak
- Tanulj mesterképzésen a Soproni Egyetemen
- Újjászülethet a hazai bogyós gyümölcstermesztés – összefogással a jövőért a Soproni Egyetemmel
- Néma főhajtással emlékeztek 1956 hőseire a Soproni Egyetemen
- Új kezdet és nemzetközi kapcsolódások – Freshmen’s Day a Soproni Egyetemen
- Meghívó az 1956-os ünnepi megemlékezésre
- Új távlatokat nyitott a Soproni Egyetem a nemzetközi design együttműködésben
- Zöld innovációk és kutatási partnerség: a Soproni Egyetem rektorhelyettese Finnországban tárgyalt
- Csodás-e a Škoda? –beszélgetés a designról a Soproni Egyetemen
- Európai színvonalú oktatási tér a Soproni Egyetemen – Egyéves lett az EduKaland Stúdió
- A Soproni Egyetem egységes szabályrendszert vezet be a mesterséges intelligencia használatára