Stratégiai tervezés – A Soproni Közgáz egyik legkomplexebb tantárgya


A tavalyi után idén is szakértői bizottság előtt mutathatták be féléves munkájukat a Stratégiai tervezés tantárgy hallgatói.

 

A tantárgy keretében meghatározott féléves feladat egy komplex vállalati stratégiai terv megalkotása és prezentálása volt a stratégiai menedzsment három fő kérdésére keresve a választ: Honnan? Hova? Hogyan?

A különböző évfolyamokból és képzési szintekről (BA és FOKSZ) érkező hallgatóknak vegyes csapatokban kellett elkészíteniük és bemutatniuk munkájukat április 27-én az üzleti és az akadémiai szférából meghívott vegyes „zsűri” előtt:

  • Dr. Szóka Károly egyetemi docens – Pénzügyi és Számviteli Intézet (Soproni Egyetem)
  • Dr. Pirger Tamás adjunktus – Üzleti Tanulmányok Intézet (Soproni Egyetem)
  • Pethő Bálint szállodaigazgató – Hotel Palatinus és Hotel Civitas
  • Kulbert Gábor tulajdonos, ügyvezető – Koffer Bor&Bár
  • Dr. Keresztes Gábor egyetemi docens (a tantárgy oktatója) – Üzleti Tanulmányok Intézet (Soproni Egyetem)

Idén tíz csapat mutatta be fiktív tervét a bútoripari újrahasznosítás, a hulladékgazdálkodás, a turizmus és vendéglátás, és egyéb szolgáltatások szektorait megcélozva munkájukkal.

A tantárgy célja, hogy fejlessze az olyan kompetenciákat, mint a stratégiai látásmód, a komplex gondolkodás, a helyzetelemzés és probléma-azonosítás. A terv elkészítése során pénzügyi és menedzsment (elemzési) módszerek alkalmazása után kellett jövőképet és üzleti stratégiát alkotnia a hallgatóknak. A tantárgy oktatója által választott, illetve kialakított vizsgaforma, a szakértői zsűri előtti prezentáció – melyet több hallgató is a Cápák között című TV műsorhoz hasonlított – is ezen célokat szolgálta.