2010.06.22-29. NRGI – Erdély

Ötödéves záró tanulmányút Erdélybe.

2010-ben a regionális főszakirányos hallgatók kérésére a záró tanulmányutat Erdélybe szerveztük. A sok színes, szórakoztató és kötetlen program mellett helyet kaptak a szakmai programok is, de kezdjük is az elejétől…

Az indulás 22-én reggel 6 órakor történt (a kötelező csúszással persze), majd a koránt sem napsütéses időben útra keltünk, és úti célként tűztük ki elsőnek Kolozsvárt! Az egész napos út után 19 óra körül foglaltuk el a szállásokat, végül jött a szabadprogram, aminek során idegenvezetőnk bemutatta nekünk a várost.

Másnap délelőtt az esős idő miatt csak egy rövid sétát tettünk a Házsongárdi temetőben, majd szakmai előadáson vettünk részt a Babes-Bólyai Egyetemen. Az ezt követő ebéd után útra keltünk, és megnéztük Tordán a sóbányát, amely mindannyiunkat ámulatba ejtett. Este Kolozsvárra visszatérve mindenki szabadprogram keretében indult neki az éjszakának.

24-én reggeli után megnéztük a parajdi sóbányát is, ami legalább annyira érdekes volt, mint Tordán. A délutáni órákban elindultunk Csíkszeredára, ahol a tanulmányút hátralevő részében a szállásunk is volt. 25-én, pénteken szakmai előadáson vettünk részt a Sapientia Egyetemen. A rossz idő és árvíz ellenére nem tartott minket semmi vissza attól, hogy a délutáni órákban megnézzük a Szent-Anna tavat, és a Mohos-lápot, ahol meggyőződhettünk az elmúlt évek turisztikai fejlesztéseinek eredményességéről. Az esti órákban ismerkedő estet tartottunk a csíkszeredai magyar egyetemistákkal, ahol bemutattuk természetesen a Selmeci diákhagyományainkat is!

26-án, szombaton délelőtt Gyergyóremetén előadást hallgattunk a falufejlesztési programról, és megtekintettük annak eddig  megvalósult elemeit. Délután a Gyilkos-tóhoz és a Békás-szoroshoz vitt az utunk. Vasárnap Kászonszéken egy komplett ökofalu programot mutattak be nekünk. A délutáni órákban Törcsvárra utaztunk, ahol megtekintettük a híres Drakula-kastélyt.

Az utolsó teljes napon elutaztunk Brassóba, ahol már ragyogó időben tehettünk egy nagyobb sétát a városban. Idegenvezetőnk természetesen itt is volt, aki sok hasznos információval látott el bennünket.

Június 29-én kedden kora hajnalban indultunk Csíkszeredáról, útközben kisebb-nagyobb megállókkal, vásárlási lehetőséggel tettük elviselhetőbbé a hosszú utat, végül a késő esti órákban érkeztünk Sopronba.

A tanulmányi kirándulás során természetesen kulináris élvezetekben sem szenvedtünk hiányt! Vendéglátóinktól szerintem senki nem távozott üres hassal…

Végzős hallgatóink egy csodás környéket ismerhettek meg Erdélyben, ahova minden bizonnyal később is visszatérnek…