A képzés szakmai háttere

A hazai munkaerőpiac az elmúlt tíz évben, nagy mennyiségben igényelte a kommunikációval kapcsolatos szakismeretekkel rendelkező, különböző szintű vezető és vezető-utánpótlást biztosító, nemzetközi pályára alkalmas pályakezdőket. Az egészségügyi intézmények kommunikációs követelménye egyre erősödik, hiszen a marketing, a közönségkapcsolatok és a belső környezet befolyásolását a gazdasági folyamatok kommunikációs eszközökkel történő tervezését, szervezését, irányítását és a rendszerek és folyamatok általában értendő befolyásolását csak kommunikáció útján érhetjük el, s ezt ma már ez egészségügyi ágazat sem mellőzheti. Az e-business, az e-commerce fogalmai jelzik, hogy a hagyományos, közvetlen emberi kommunikáció mellett egyre hangsúlyosabb az internet alapú szolgáltatásfejlesztés, illetve ennek gazdasági interakciói. A munkaerő-piaci igények azt is jelzik, hogy egy egészségügyi, egészségturisztikai intézményeknél munkát vállaló szakember korszerű, az EU mércéknek is megfelelő szemlélettel akarjon és tudjon kis- és nagy szervezetet stb. menedzselni, érdeket egyeztetni, pályázatot írni, s mindezt lehetőleg idegen nyelven is magas szinten legyen képes végezni. A szakon végzettek iránti munkaerő-keresletet várhatóan tovább erősíti a kórházak, egészségturisztikai intézmények, gyógyszergyárak, közigazgatási intézmények egészség kommunikációs tevékenységéhez szükséges szakemberigény kielégítését.